Cea mai mare provocare pentru un web-designer este, printre altele, să adapteze soluţiile de design acestor cerinţe", explică Vlad Tocae, managing director al companiei de web-design Rom Net. Cea mai mare provocare pentru un web-designer este, printre altele, să adapteze soluţiile de design acestor cerinţe", explică Vlad Tocae, managing director al companiei de web-design Rom Net.
"Ingredientele" de bază ale unui portal de succes sunt date, în opinia web-designerilor, de mutarea accentului pe navigare şi descoperirea intuitivă a informaţiei.
"În România nu există, în adevăratul sens al cuvântului, un portal: există încercări, există portaluri de tradiţie. Un user se regăseşte total într-un portal total, găseşte informaţii de la cele legate de modă până la ultimele noutăţi din domeniul financiar. La ora actuală, neogen.com este cel mai apropiat portal autohton de aceste standarde", este de părere Tocae. Personalizarea unei pagini de portal ar trebui să ţină cont de monitorizarea userilor, dar nu din punctul de vedere al traficului, ci din perspectiva comportamentului utilizatorilor. În ceea ce priveşte partea de conţinut, aceasta va avea, spune Vlad Tocae, o miză foarte mare în viitorul apropiat.
Blogurile reprezintă ultima modă în materie de web-design pe piaţa românească.
"În ultima perioadă s-a consolidat conceptul de weblog/blog, şi majoritatea site-urilor de conţinut tind să se îmbunătăţească, să adere la acest curent şi să şi-l însuşească prin adaptare", subliniază Bogdan Vigaru (aka Kiko), web-design&development PSST.ro, unul dintre site-urile premiate anul acesta la concursul Internetics. Blogurile merg şi ele în acord cu tendinţa generală on-line. "Piaţa românească urmează trendul general on-line de construire de conţinut tematic, în plin val de bloguri tematice şi chiar de nişă", spune Lucian Marin, graphic designer PSST.ro. Accentul