Cu un business mult mai putin vizibil fata de cel al multinationalelor din bere, filiala locala a grupului polonez Can-Pack, care detine o fabrica de ambalaje din aluminiu in Bucuresti, in care lucreaza 160 de angajati, asigura 90% din cutiile de bere vandute de Heineken, SABMiller, InBev sau Tuborg Romania. Restul de 10% din productia livrata pe piata interna este reprezentat de un contract cu o alta multinationala, Coca-Cola.
In asteptarea cresterii consumului pe segmentul premium, anuntata de altfel si de marii berari, compania va investi 6 milioane de euro pentru a extinde cu 40% capacitatea de productie a fabricii, pana la 900 de milioane de doze anual, fata de 650 de milioane de ambalaje in prezent.
"Am demarat pregatirea pentru instalarea capacitatii aditionale de productie. Vrem sa crestem capacitatea de productie de la 650 de milioane de doze/an la 900 de milioane de cutii din aluminiu pe an", a declarat Cristian Cornea, director general al filialei din Romania, venit la conducerea companiei in februarie anul acesta.
Compania Can-Pack a avut pana la sfarsitul anului trecut executivi polonezi, insa la inceputul lui 2008 a fost recrutat Cornea pe postul de director general. El a lucrat in mai multe companii multinationale, precum Pioneer sau Michelin.
"Cresterea capacitatii de productie implica si cresterea cantitatii de vopsele si uleiuri, care ne-a determinat sa investim in echipamente pentru protectia mediului", a precizat el.
Cristian Cornea mai spune ca in conditiile in care evolutia pietei va sustine o dezvoltare a companiei, fabrica isi poate extinde capacitatea de productie la 1,2 miliarde de doze/anul, capacitate maxima la care poate opera. O noua investitie ar presupune insa ca vanzarile de bere in ambalaje de aluminiu, adica cele din segmentul premium, sa se majoreze.
Pe piata romaneasca de bere cea mai mare ponder