Pentru încheierea contractului în valoare de 10 milioane de euro concurează trei firme, două din străinătate şi una românească. Operaţiunea de ranfluare se anunţă extrem de dificilă şi reuşita acesteia este extrem de importantă pentru siguranţa navigaţiei şi pentru actictivitatea Şantierului Naval
Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi are în derulare licitaţia pentru selectarea firmei care va scoate din apele Dunării epava navei „Slatina", scufundată în anul 1990.
Epava reprezintă o ameninţare pentru navigaţia pe Dunăre, în dreptul municipiului Galaţi, pentru că legăturile care o ţin fixată de mal pentru a nu-şi schimba poziţia, provocând astfel un blocaj similar celui creat de nava Rostok, sunt ruginite, iar unele s-au şi rupt deja. Dacă epava ar aluneca în şenalul navigabil, circulaţia navelor pe Dunăre s-ar bloca.
„Epava navei Slatina se află la 205 metri de intrarea în docul uscat al Şantierului Naval Damen şi blochează accesul la danele 35 şi 38 ale Portului Bazin Nou. Mai mult, în dreptul acesteia, trebuie făcute periodic costisitoare lucrări de dragare deoarece în zonă se acumulează aluviuni" a precizat George Petcu, directorul APDM Galaţi.
Aflându-se foarte aproape de Şantierul Naval Damen, epava le crează mari probleme navaliştilor olandezi de la Galaţi. În cazul navelor cu o lungime mai mare de 150 metri, scoaterea şi introducerea acestora în docul uscat este o operaţiune foarte riscantă.
În plus, epava ameninţă un proiect cheie pentru şantier, realizarea celei mai mari nave contruită vreodată pe malul Dunării, destinată Marinei Militare Olandeze, lansarea la apă fiind programată pentru vara anului viitor.
APDM Galaţi a anunţat licitaţia pentru ranfluare pe SEAP (Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice) şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
„S-au stabi