Capital a constatat, la faţa locului, că schimbările făcute în ultima vreme de bănci prelungesc substanţial timpul necesar pentru plata ratelor sau retragerea de numerar. Ultimele reguli impuse de BNR pentru tranzacţiile cu numerar şi, în unele cazuri, schimbările în sistemele informatice transformă o simplă operaţiune de retragere de numerar într-o adevărată corvoadă. Reporterii Capital au constatat acest fapt chiar la faţa locului, la câteva dintre institu�
Capital a constatat, la faţa locului, că schimbările făcute în ultima vreme de bănci prelungesc substanţial timpul necesar pentru plata ratelor sau retragerea de numerar.
Ultimele reguli impuse de BNR pentru tranzacţiile cu numerar şi, în unele cazuri, schimbările în sistemele informatice transformă o simplă operaţiune de retragere de numerar într-o adevărată corvoadă. Reporterii Capital au constatat acest fapt chiar la faţa locului, la câteva dintre instituţiile de credit locale. O simplă operaţiune de retragere presupune nu doar completarea a cel puţin două formulare cu datele personale, dar şi un timp de aşteptare care, după cum am constatat, merge până la 40 de minute.
O primă oprire am făcut-o la Piraeus Bank, unde am încercat să retragem o sumă de bani în lei dintr-un cont constituit în euro. Experienţa este valabilă însă oriunde, în contextul în care normele BNR se aplică tuturor băncilor.
Nimic fără confirmare
Prima greşeală a fost aceea că nu ne-am prezentat la sucursala unde era înregistrat contul. Noul regulament BNR spune că, pentru a putea retrage numerar, sucursala unde se face tranzacţia trebuie să primească o confirmare de la cea unde a fost deschis contul. Confirmarea (în fapt, un simplu mail) nu vine întotdeauna atât de repede pe cât ne-am aştepta. „Aşteptăm şi 20 de minute câteodată“, ne spune un angajat al băncii. Pentru început, ne adresăm casieriţei,