Arată ca o cutie a Pandorei care odată deschisă eliberează demonii dinăuntru. Conceptul Veneno Roadster este plin de detalii, „tăieturi” şi excrescenţe ce aseamănă bolidul cu un dragon care aşteaptă ca la o simplă provocare să-şi etaleze armele, deschizându-şi splendidul guler ce-l face şi mai ameninţător.
Aripa posterioară trifurcată face parte dintr-o aerodinamică complexă, eleronul detaşat de cocă ce joacă rolul de talpă aerodinamică de dimensiuni impresionante devenind astfel reperul cel mai înalt al caroseriei.
Veneno, tradus din italiană prin “venin”, este o denumire mai mult decât potrivită dată extremei creaţii a constructorului italian din Sant’Agata Bolognese, asta întrucât acest fenomenal Lamborghini cu acoperiş detaşabil inserează pilotului şi pasagerului doze mari de adrenalină cu fiecare apăsare a acceleraţiei. Oferit într-o micro-serie limitată la doar nouă exemplare şi un preţ de 3,3 milioane de euro pe exemplar, Lamborghini Veneno Roasdster poate fi cu greu identificat ca având la bază Aventadorul de la care preia inclusiv motorizarea V12 aspirată de 6.500 cmc. Montată central, stă ferecată o bestie cu o putere în creştere cu 50 CP, la 750 CP. Raportul putere/greutate de 1,93 kg/CP îi permite lui Veneno Roadster un sprint 0-100 km/h în 2,9 secunde, viteza maximă fiind de 355 km/h.
Lamborghini Veneno Roadster este un supercar extrem, acesta măsurând 4,5 metri în lungime, 2,05 metri lăţime şi 1,1 metri înălţime, dar în ciuda greutăţii totale de 1,45 tone caroseria monococă din fibră de carbon cântăreşte doar 140 kg. Bolidul descătuşează 750 CP la 8.250 rpm şi trimite puterea la toate cele patru roţi motrice prin intermediul unei cutii de viteze secvenţiale cu 7 rapoarte. Multe dintre elementele suspensiei, a trenului de rulare şi a direcţiei sunt din aliaje speciale de aluminiu, care împreună cu structura externă din carbon a permis obţi