E-Klasse nu este nava amiral a constructorului din Stuttgart, dar este modelul care a dat tonul strategiei de design a marcii, influentand inclusiv limuzina S-Klasse.
De aceasta data nu incepem cu designul exterior, ci cu habitaclul, sau mai degraba cum te simti in el. Si pentru a ne face o parere cat mai buna, am ales sa testam modelul E500, varful de lance al E-Klasse, inainte de a intra pe teritoriul AMG.
Spre deosebire de toate modelele concurente, atunci cand iei loc la volanul unui Mercedes-Benz stii imediat ca esti intr-un Benz. De ce? Datorita stelei de pe capota motorului care o vad toti cei din habitaclu. Este probabil unul dintre cele mai distinctive embleme din industria auto.
In al doilea rand, Mercedes-Benz nu doreste sub nicio forma sa se asemene cu vreun alt automobil. Spre exemplu, schimbatorul de viteze nu este amplasat pe consola dintre scaune, ci la volan, unde intalnim de obicei maneta pentru stergatoarele de parbriz, iar in locul manetei pentru semnalizare este cea care controleaza tempomatul, in timp ce semnalizarea este ceva mai jos. Toate aceste „detalii" necesita un timp de acomodare si trebuie considerate un „sacrificiu" pentru onoarea de a conduce un Mercedes-Benz. Calitatea materialelor utilizate in habitaclu nu este neaparat peste ce ofera concurenta, insa designul si ergonomia sunt la cel mai inalt nivel.
In plus, detaliile sunt cele care fac diferenta in segmentul premium. Spre exemplu, E-Klasse poate fi echipat optional cu scaune fata incalzite, ventilate si cu masaj. Desi la prima vedere acestea pot fi considerate „un moft", ventilatia impiedica „supraincalzirea" spatelui la drumuri lungi, in timp ce masajul, desi nu se compara cu cel oferit de un specialist, ajuta la relaxarea soferului pentru ca acesta sa fie mai atent la drum.
Al doilea „detaliu" este suspensia pneumatica. Desi utilitatea