Constructorii Magistralei 5 de metrou au reuşit în cursul verii să recupereze întârzierea de o lună cauzată de greutăţile întâmpinate în identificarea arhitecturii unora dintre utilităţile ce trebuie relocate, la unele staţii lucrările fiind chiar mai avansate decât a fost prevăzut în graficul proiectului, transmite Agerpres.
"În general, stadiul lucrărilor este conform graficului proiectului, constructorii Magistralei 5 de metrou au reuşit peste vară să recupereze uşoara întârziere de o lună cauzată de greutăţile întâmpinate în identificarea arhitecturii unora dintre utilităţile care trebuie relocate. Lucrul la unele dintre staţii este chiar uşor mai avansat. Echipa de constructori este pregătită să recupereze eventualele întârzieri neprevăzute, dacă acestea vor apărea, astfel încât, până la sfârşitul acestui an, la toate cele 10 staţii să se finalizeze construcţia pereţilor mulaţi şi a planşeelor şi să se înceapă excavaţiile în interior şi realizarea tunelurilor de metrou", a declarat, joi, pentru AGERPRES, Ioan Ursu, responsabil tehnic cu execuţia pe întreg şantierul Magistrala 5, tronsonul Drumul Taberei - Eroilor.
În ceea ce priveşte stadiul în care se află lucrările la fiecare staţie, Ioan Ursu a precizat că la Eroilor s-au făcut împrejmuirile şi se lucrează la relocări de utilităţi.
La staţia Academia Militară, pereţii mulaţi sunt turnaţi complet, iar în 7-8 zile se termină executarea dopului de fund prin metoda jet grouting (tehnică folosită în construcţia fundaţiilor). De asemenea, s-a executat 70% din planşeul de acoperire, s-a început execuţia excavării sub planşeu în sistem top-down - tehnologie creată special pentru a nu exista niciun impact negativ asupra traficului, al trecătorilor sau al nivelului de poluare din zonă.
Potrivit specialistului, specificul acestei tehnologii constă în faptul că, mai întâi, are loc executarea pere