Dacia Sandero Stepway deschide drumul spre viitorul SUV care va fi construit la Mioveni. Cu garda înălţată faţă de modelul standard, Stepway oferă acum posibilitatea de a intra pe drumuri de ţară mai accidentate, dar i-ar fi stat mai bine cu o tracţiune 4x4.
La prima vedere, ai senzaţia că te afli în faţa primului crossover românesc. Comparativ cu Sandero cel clasic, noua versiune impresionează imediat la exterior prin aspectul mai robust, dar totodată elegant, blocurile de lumini contribuind decisiv la reuşita de design a maşinii. Mai pe româneşte, Stepway arată bine, poate cel mai interesant din tot ce a scos Dacia din istoria sa de până acum. Dacă Logan este, orice s-ar spune, un hibrid, Sandero Stepway preia elemente estetice de la vechea gamă Dacia 1310, vizibile mai ales la grila frontală, dar se vede totuşi că este o maşină scoasă în mileniul trei. La o enumerare rapidă, se remarcă masca de faruri de culoare neagră, bandoul superior cromat al calandrului, jantele de aluminiu de 15'', retrovizoarele exterioare, mânerele interioare de portiere, baghetele laterale cu aspect crom satinat şi ornamentul cromat al eşapamentului. Principala caracteristică a lui Stepway faţă de original este înălţarea gărzii la sol cu 20 mm, acum ajungându-se la un total de 175 mm, ceea ce reprezintă o valoare de crossover. Ţinuta de drum a maşinii nu suferă însă, iar rularea cu Stepway pe şosea este plăcută, maşina rămânând la fel de stabilă. Talia automobilului te ajută în trafic, te afli cu privirea deasupra tuturor berlinelor de pe şosea, iar eventualitatea ieşirii pe drumuri de ţară sau forestiere nu reprezintă o problemă. Pe scurt, fără să vorbim despre condiţii speciale, adică zăpadă şi noroi adânc, Stepway se descurcă bine, benefiicind de suspensii adaptate perfect.
Dacă aspectul exterior este o reuşită, lucrurile nu stau la fel şi la interior. Step