Principala schimbare pe care o va aduce iminenta intrare a YouTube in Romania o reprezinta “Programul de parteneri”. Practic, incepand cu lansarea care se anunta a avea loc in termen de maxim trei luni, Google, compania ce detine platforma video, imparte o parte din banii generati de publicitate pe clipuri cu creatorii acestora.
Practic, este de asteptat o explozie a continutului original, care este astfel monetizat de catre creatori mult mai usor decat pana acum, considera Mugur Patrascu, managing partner al agentiei iLeo. Cei care produceau pana acum continut original si voiau sa isi scoata un ban de pe urma acestuia, trebuiau sa apeleze la conturi de parteneri din alte tari, membre ale programului.
Informatia conform careia YouTube se va lansa si in Romania a fost confirmata de Ana Achim (Director General UCMR-ADA): ”Google urmeaza sa lanseze oficial YouTube in Romania in curand, deci Google Inc. inca nu are venituri din YouTube in Romania. Drepturile de autor colectate de UCMR-ADA vor fi extrase din publicitatea care va rula pe continutul video incarcat de utilizatorii romani cu conturi Premium”, scrie Florin Grozea, antreprenor si cantaret, pe blogul personal
UCMR-ADA este asociatia compozitorilor si textierilor de muzica care colecteaza si administreaza drepturile de autor pe teritoriul Romaniei.
Subiectul a fost dezbatut pe larg pe mai multe canale din .ro, in special in blogging. Orlando Nicoara, manager Mediafax Group, scrie pe pagina sa, ca raspuns al unui comentariu, ca “Miza nu sunt bugetele din online pe care le ia Trilulilu (platforma locala concurenta cu YouTube – n.r.) sau ceilalti playeri, miza sunt banii din TV. Orice televiziune mica, medie care se va baza/muta pe Youtube, va disparea in 3-5 ani”, scrie el.
Bugetele de video advertising, in crestere
Mihai Seceleanu, CEO InternetCorp., subliniaza ca bugete