La trei ani de la naştere, BMW X1 a fost primenit. Cu peste 300.000 de unităţi vândute în această perioadă, SUV-ul cel mai mic al constructorului bavarez a intrat sub lupa producătorului, care a încercat să-i îmbunătăţească perfomanţele. Iar asta pentru că la nivel estetic schimbările sunt aproape insesizabile. Dacă pui modelul vechi cu cel nou unul lângă altul, greu vei sesiza diferenţele.
La nivelul caroseriei, maşina este aceeaşi. Acelaşi şasiu şi aceleaşi dimensiuni ale tuturor subansamblelor, cu excepţia unei bare orizontale care apare acum sub grila radiatorului, făcându-l pe X1 parcă o idee mai fioros. Desenatorii au umblat simetric şi în partea din spate, unde scutul de sub portbagaj a fost acum alungit în sus. Cu toate că sunt doar două schimbări, acestea şi-au atins scopul. Personal am avut senzaţia că maşina s-a mărit brusc, deşi, aşa cum am mai zis, dimensiunile sale sunt fix aceleaşi cu cele ale primului model.
Noutăţile estetice mai cuprind faruri noi, cu tehnologie LED pentru zi, plus semnalizatoare încorporate în oglinzile laterale. De asemenea, paleta cromatică a primit nuanţe noi, printre care şi un portocaliu aprins, pe care constructorul vrea să-l promoveze în mod special. Toate maşinile puse la dispoziţie în timpul testului de la München au avut această culoare. La interior, maşina este aceeaşi. Bordul orientat uşor spre şofer este una dintre caracteristicile BMW din ultimii ani, iar modelul abundă de tehnologie. Am testat inclusiv sistemul prin care intri în legătură cu centrul de asistenţă BMW, unde poţi solicita, de exemplu, trimiterea direct pe sistemul de navigaţie a unei rute care să cuprindă pe traseu un restaurant italienesc, apoi un muzeu şi la final destinaţia. Evident că a funcţionat, iar engleza vorbită de operatoarele de la call center a fost fără cusur.
Cele mai importante schimbări se găsesc însă sub capotă. BMW