Piaţa ambalajelor a cunoscut un salt calitativ semnificativ, îndeosebi în ultimii cinci ani, însă consumul pe cap de locuitor este mult mai redus decât media înregistrată în Uniunea Europeană. În plus, mulţi beneficiari ai acestor produse preferă să apeleze la importuri, măcar parţial. Există mai mulţi factori care au influenţat dezvoltarea acestei pieţe: în primul rând, creşterea pretenţiilor consumatorilor - aceştia devenind mai selectivi -, dublată de majorarea v
Piaţa ambalajelor a cunoscut un salt calitativ semnificativ, îndeosebi în ultimii cinci ani, însă consumul pe cap de locuitor este mult mai redus decât media înregistrată în Uniunea Europeană. În plus, mulţi beneficiari ai acestor produse preferă să apeleze la importuri, măcar parţial.
Există mai mulţi factori care au influenţat dezvoltarea acestei pieţe: în primul rând, creşterea pretenţiilor consumatorilor - aceştia devenind mai selectivi -, dublată de majorarea veniturilor, dar şi de expansiunea retailului.
„Consumatorii cer ambalaje igienice şi sigu-re, distribuitorii şi retailerii doresc să-şi eficientizeze logistica, să-şi micşoreze costurile de depozitare şi stocare, iar producătorii vor amba-laje care să se diferenţieze pe raft, să fie practice şi atrăgătoare şi să păstreze calităţile produsului pe perioade mai lungi de timp“, afirmă Cătălina Siriteanu, marketing director Tetra Pak Balkans.
Principalii beneficiari ai sistemelor de ambalare Tetra Pak sunt procesatorii de lapte, precum şi producătorii de sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare neacidulate. Pentru aceste categorii de produse, cererea de ambalaje de carton creşte continuu. La lapte, de exemplu, s-a înregistrat o creştere cu 8%, în ultimii doi ani, potrivit unui studiu de retail audit realizat de MEMRB.
Introducerea tehnologi