Aproape o treime din angajati si-au pierdut increderea in echipele din senior management, arata noile cercetari realizate de organizatia britanica Institute of Leadership & Management (ILM).
Executivii incearca din rasputeri sa recastige increderea angajatilor, pentru ca multi dintre ei au realizat ca nu mai este suficient sa isi demonstreze abilitatile la locul de munca. Ei se confrunta acum si mai mult cu un val de atitudine cinica din partea angajati-lor, care privesc cu scepticism spre cei aflati in pozitii de conducere. Ce vor angajatii de la sefii lor? Integritate. "In calitate de lider, sa fii bun la locul de munca nu mai este suficient in acest moment. Executivii trebuie sa fie constienti ca valorile pe care le transmit si felul in care acestea sunt percepute de angajati reprezinta semne ale integritatii lor personale. Perceptia generala este ca, cu cat esti mai sus pe o pozitie de senioritate, cu atat de mult se vor amplifica diferentele dintre ceea ce zici si ceea ce faci", sustine Penny de Valk, directorul executiv al ILM.
Rezultatele sondajului realizat pe un esantion de 5.600 de angajati arata ca executivii au obtinut o medie de 59 de puncte din 100 atunci cand au fost centralizate datele cu privire la indicele care verifica increderea angajatilor in lideri.
"Increderea este vitala pentru performanta organizatiei si pentru fundamentarea unei strategii bune de leadership. Echipele sunt mai eficiente intr-un mediu de lucru care confera incredere, iar oamenii lucreaza mai bine si mai mult daca au incredere in liderii lor", a mai spus de Valk.
Angajatii din domeniul privat, mai multumiti de sefi decat cei de la stat
Exista insa diferente intre increderea manifestata de angajati fata de liderii care activeaza in sectorul public si cei din domeniul privat: daca executivii din institutiile publice mari au obtinut 57 din 100