Compania estimeaza pentru acest an un volum al finantarilor de aproximativ 140 mil. euro Compania de credite de consum Cetelem IFN (Credisson) a inregistrat in primele sapte luni ale anului un volum al creditelor acordate de 64 de milioane de euro, in crestere cu peste 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Cresterea se datoreaza extinderii portofoliului de parteneri strategici in domenii precum electrice-electrocasnice, mobila si IT, dar si imprumuturilor pentru nevoi personale", explica Daniel Boaje, directorul general adjunct al companiei.
Compania si-a bugetat pentru anul acesta un plan de credite acordate de 140 de milioane de euro, cu aproximativ 40% mai mult decat in 2005, cand Cetelem a acordat credite de 100 de milioane de euro. Compania va lansa in curand si un card de credit.
"Dorim sa pastram un trend ascendent pana la sfarsitul anului, tinand cont si de rezultatele din primul trimestru, cand valoarea creditelor acordate a fost de 30 de milioane de euro - crestere de 37%", mai spune Boaje.
Cetelem IFN este fosta companie Credisson, infiintata in urma cu trei ani de fondul de investitii Oresa Ventures si omul de afaceri Florin Andronescu.
Anul trecut, Cetelem, divizia specializata in finantari de consum a grupului francez BNP Paribas, a achizitionat integral compania. "Speram sa ne consolidam pozitia pe piata creditelor de consum, iar ceea ce am demarat astazi prin schimbarea oficiala a denumirii societatii sa coincida cu un salt calitativ la nivelul produselor si serviciilor noastre", adauga Boaje.
Alti jucatori de pe piata creditelor de consum sunt Credex (companie detinuta de retailerul Altex si Raiffeisen Bank), Estima Finance (dezvoltata de Fondul Romano - American de Investitii si retailerul Domo) si Euroline, parte a grupului elen EFG Eurobank.
Cetelem are o cota de aproximativ 20% din piata de