La Roma, cu peruca turcoaz
După "Forbes" este starul cel mai puternic din lume. Pentru membrii comunităţii gay este un luptător pentru drepturile civile, dacă ne gândim la exhibiţionismul său recent de la Roma. Pentru criticii muzicali e vicleană şi un cetăţean al lumii. Pentru web, un record planetar. Cântăreaţa cea mai mediatizată din lume are un vis: să se transforme din popstar în performer, să devină ea însăşi o operă de artă.
Gaga înseamnă avangardă
Nimic nu e ceea ce pare şi nimic nu e aşa cum sună. Pentru că, trebuie s-o spunem, la ce te poţi aştepta de la o persoană pe care o cheamă Stefani Joanne Angelina Germanotta? Evident, nu să devină Lady Gaga, cu 15 milioane de exemplare vândute la primele două albume şi un milion în trei zile la al treilea, "Born This Way", nu să monopolizeze din punct de vedere mediatic "Europride", abordând cu o perucă turcoaz mulţimea cu un discurs despre drepturile homosexualilor. Şi totuşi s-a întâmplat în 11 iunie. "Vrem egalitate: când va veni ziua casătoriei noastre?" Şi asta, în ţara în care homosexualitatea nu e privită cu ochi buni. Un simbol sau numai postura unei dive eclectice?
Secvenţă din videoclipul Judas
Ca să scrii despre fenomenul Lady Gaga înseamnă s-o descoperi pe Stefani Germanotta pentru a înţelege cum a inovat scena muzicală, pe cea a imaginii şi a marketingului, ştiind totuşi că ea nu poate fi imitată. Inseparabilă de provocările sale legendare, de hainele făcute din bucăţi de carne crudă, de pălăria ei în formă de telefon, de tocurile de 30 de centimetri, de maxibigudiuri făcute din sticle de Coca-Cola, cât şi de figura lui Iuda ca în ultimul clip, "Judas". Provocări pe care altele le imită, căzând însă în gaura neagră care înghite toţi imitatorii. "Aspirantele Gaga, încercând s-o copieze, măresc faima originalului", declara Jovanotti, pentru revista "Grazia". "Sunt un convert