Circulaţia tramvaielor pe tronsonul Mănăştur – Gară a fost reluată, miercuri, la ora 11.00. Lucrările au durat circa 11 luni şi au costat aproximativ 12 milioane de euro. În parcul auto al RATUC există, deocamdată, un singur tramvai modern, fabricat în Polonia.
În urma finalizarii testelor realizate de RATUC pe linia de tramvai reabilitată, astăzi s-a reluat circulaţia pe tronsnul Mănăştur-Gară. În continuare se vor finaliza ultimele lucrari de amenajare a refugiilor de tramvai. Lucrările la modernizarea liniei de tramvai au început în luna iulie 2011. Contractul de reabilitare semnat cu firmele SWIETELSKY Baugesellschaft mbH – Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup este în valoare de 104 milioane de lei (circa 24 de milioane de euro). Primul tronson terminat Mănăştur-Gară reprezintă circa jumătate din întreaga lucrare, deci costul aproximativ se ridica la 12 milioane de euro. Finanţarea acestui proiect major de investiţii în infrastructură se realizează din fonduri europene nerambursabile, accesate de către Primăria municipiului Cluj-Napoca prin Programul Operaţional Regional, axa 1.1, destinată polilor de creştere.
Ce s-a făcut
Reabilitarea tronsonului Mănăştur-Piaţa Gării a presupus: refacerea a 11,77 km linie de tramvai, construirea a 7 noi refugii pentru persoane şi refacerea celor 5 deja existente, amenjarea a 12 rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi, 3.200 mp spaţiu verde amenajat, timpul va fi redus de la 48 de minute în medie la 24 de minute, numărul de călători va creşte de la aproximativ.
Click pe imagini pentru a vedea mai multe fotografii cu tramvaiul
Tramvaiul polonez de 1,5 milioane de euro
Noul tramvai cumpărat de Primăria Cluj-Napoca de la firma PESA din Polonia a fost pus în circulaţie, miercuri, acesta fiind sfinţit şi binecuvântat de către un preot înainte de a pleca în prima cursă