Produsele alimentare nocive pentru sanatatea copiilor nu vor mai putea fi promovate prin niciun mijloc de marketing, potrivit unui proiect de cod etic al marketingului produselor alimentare destinate copiilor, elaborat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Aceasta ar putea insemna ca produse precum pizza, hamburgeri, chips-uri, bomboane sau sucuri acidulate nu vor mai putea fi promovate in reclame pe posturi de radio si TV sau presa scrisa.
"Adoptarea, voluntara, a acestui ansamblu de reguli presupune incetarea promovarii produselor care nu respecta Criteriul Nutritional Minimal, prin orice mijloace de marketing si respectarea dreptului copiilor de a nu fi influentati sau de a nu-si influenta parintii sa cumpere anumite produse", se arata intr-un comunicat al ANPC.
Acest cod defineste criteriile pe care trebuie sa le respecte alimentele destinate copiilor, pentru a nu le afecta sanatatea si a nu-i predispune la obezitate.
Proiectul Codului etic pentru marketingul produselor alimentare destinate copiilor este supus dezbaterii publice, urmand sa fie analizat de producatorii din domeniu, de autoritatile statului, ca si de cei implicati in promovarea acestor produse.
Acest proiect a fost prezentat duminica, 21 septembrie, de Dan Vlaicu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, si euro-parlamentarul Magor Csibi, vicepresedinte al Comisiei de Mediu a Parlamentului European.
Saptamana trecuta a intrat in vigoare ordinul privind Lista alimentelor nerecomandate prescolarilor si scolarilor si a principiilor care stau la baza unei alimentatii sanatoase pentru copii si adolescenti. Potrivit acestuia, incepand din data de 18 septembrie in unitatile de invatamant nu mai pot fi vandute o serie de alimente considerate nerecomandate prescolarilor si scolarilor, precum pizza, h