"Legea nu se aplica retroactiv decat daca exista o prevedere expresa in acest sens in cadrul acesteia", suna raspunsul guvernului la intrebarea HotNews.ro daca ordonanta de urgenta de modificare a Legii audiovizualului, publicata vineri in Monitorul Oficial si care schimba radical piata de publicitate TV, se aplica si contractelor in derulare intre televiziuni, agentii si clienti de publicitate.
HotNews.ro a adresat, luni, guvernului o serie de intrebari legate de neclaritatile ordonantei ce schimba regulile in publicitatea TV, rescriind relatiile dintre televiziuni, agentii de publicitate si clienti de publicitate. Guvernul a raspuns acestor intrebari marti, prin intermediul biroului de presa.
In raspunsurile transmise HotNews.ro, guvernul arata ca:
Pentru aplicarea reglementarilor privind publicitatea nu este nevoie de interventia unei autoritati, fiind vorba doar de dreptul comercial. (N.red.: Responsabilitatea pentru aplicarea Legii Audiovizualului, modificata prin aceasta ordonanta, revine CNA, care nu are atributii ce tin de contracte comerciale)"s-au constatat aspecte netransparente si anticoncurentiale in domeniul publicitatii televizate". (N.red.: guvernul nu precizeaza cine a constatat aspectele respective, care sunt acestea si daca cineva le-a constatat si in alte domenii ale publicitatii)"Au existat nemultumiri privind achizitionarea de spatii publicitare televizate" - este raspunsul sumar al guvernului la intrebarea daca exista dovezi, suspiciuni sau investigatii legate de "coruptia manifestata la nivelul achizitiei de spatiu publicitar media", mentionata in motivarea ordonanteiConsultarile la care s-a raportat guvernul sunt cele legate de vechiul text al ordonantei, discutat la sfarsitul anului trecut. In raspunsul sau, guvernul face referire clara doar la un punct de vedere vechi, din partea Consiliului Concurentei.
Re