Administratorii de fonduri mutuale sustin ca pe timp de criza distributia online nu este la fel de eficienta ca discutiile directe cu investitorii.
Criza financiara face din contactul direct cu investitorii cel mai eficient mod de vanzare a fondurilor mutuale, chiar daca distributia prin internet, aflata in prezent pe masa de discutii a Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare (CNVM), va simplifica accesul clientilor spre fonduri.
"Nu este deloc usor sa convingi investitorii sa faca subscrieri la fonduri din cauza lipsei de incredere si a apetitului redus pentru risc. Contactul direct cu acestia devine tot mai important si cred ca in actualul context al crizei este mai eficient decat vanzarea prin internet a fondurilor", a spus Ilie Cenan, presedintele societatii de administrare a investitiilor Globinvest. Pana la sfarsitul lunii aprilie, administratorii de fonduri au depus observatii si opinii la proiectul de regulament al CNVM privind distributia prin internet a fondurilor mutuale.
Procedura de subscriere online este destul de complicata
Proiectul spune ca administratorul care distribuie fonduri online trebuie mai intai sa primeasca de la potentialul investitor nou: o fotocopie a documentelor de identificare a investitorului, documente de evidenta a locului de rezidenta, adresele de corespondenta postala si electronica, informatii privind contul bancar. Confirmarea primirii de catre administrator a documentelor enumerate mai sus se face prin transmiterea catre investitor a unei scrisori recomandate. Dupa ce administratorul a primit confirmare, acesta va comunica investitorului prin e-mail numele de utilizator si doua parole: prima pentru vizualizarea cererilor de cumparare/rascumparare si a situatiei titlurilor detinute si a doua pentru introducerea cererilor si transfer de numerar.
"Procedura de subscriere descrisa in pro