În partea a doua a interviului acordat cotidianului ZIUA de Constanţa, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a discutat despre investiţiile instituţiei care includ judeţul Constanţa ca poartă estică a Uniunii Europene. Ministrul a vorbit şi despre situaţia actuală a CFR, despre preţul călătoriei cu trenul, precum şi despre echiparea autovehiculelor cu anvelope de iarnă.
În perioada septembrie 2010 - septembrie 2011, au fost semnate 89 de contracte cu finanţare europeană, în valoare de 1,6 miliarde de euro, la care se vor adăuga probabil şi altele. Aţi declarat că până la sfârşitul acestui an MT va avea contractată întreaga alocare de 2 miliarde de euro pentru proiecte de infrastructură rutieră. Ce sume se vor îndrepta către judeţul Constanţa?
Constanţa a fost şi va rămâne un punct important pentru investiţiile MTI, aşa încât să îi putem maximiza extraordinarul potenţial de poartă estică a Uniunii Europene. Dacă vorbim de infrastructura rutieră, vorbim de proiecte de aproape 800 de milioane de euro pentru judeţul Constanţa, aici fiind incluse tronsoanele de autostradă Cernavodă - Medgidia, Medgidia - Constanţa şi ocolitoarea în regim de autostradă Constanţa, dar şi refacerea sistemului rutier pe DN 22 Tulcea - Ovidiu sau reabilitarea DN 3 Ostrov - Basarabi. Dacă facem o sumă a tuturor proiectelor de pe toate modurile de transport, judeţul Constanţa va beneficia în următorii 5 ani de investiţii de 3,5 miliarde de euro pentru modernizarea infrastructurii de transport. Vorbim de finalizarea lucrărilor la linia de cale ferată Constanţa - Bucureşti - Braşov, de investiţiile în Portul Constanţa prin care acesta să devină în câţiva ani al doilea ca mărime în Europa, de accesarea fondurilor europene de către Aeroportul Mihail Kogălniceanu prin care acesta să îşi crească exponenţial traficul, dar şi de dezvoltarea unui terminal pentru transp