Cei mai profitabili mari retaileri din România sunt cei care nu au deschis magazine în ultima perioadă şi care au o prezenţă mai lungă pe piaţa românească. Cele mai profitabile magzine le are Cora, reţea care a preferat să nu investească nimic în anii „nebuni” de extindere. Cora, Metro şi Selgros se detaşează în topul profitabilităţii din retailul românesc, ce ia în calcul cele mai mari zece reţele de magazine după suprafaţa de vânzare. Ca un exemplu de efi
Cei mai profitabili mari retaileri din România sunt cei care nu au deschis magazine în ultima perioadă şi care au o prezenţă mai lungă pe piaţa românească. Cele mai profitabile magzine le are Cora, reţea care a preferat să nu investească nimic în anii „nebuni” de extindere.
Cora, Metro şi Selgros se detaşează în topul profitabilităţii din retailul românesc, ce ia în calcul cele mai mari zece reţele de magazine după suprafaţa de vânzare. Ca un exemplu de eficienţă, Cora a obţinut, conform rezultatelor financiare aferente anului 2008, o rată a profitabilităţii de aproape 1.860 de lei pe metru pătrat şi vânzări de 37.600 de lei/mp, ocupând, în cele două cazuri, primul loc în cadrul celor mai mari 10 reţele din România.
Deşi a intrat pe piaţa românească încă din 2003, reţeaua Cora, controlată de retailerul franco-belgian Louis Delhaize, numără numai 3 hipermarketuri, cu o suprafaţă totală de 39.000 de metri pătraţi. Operatorul reţelei nu a mai deschis un magazin din 2006, motiv pentru care a obţinut rate ridicate ale profitabilităţii.
Cora va deshide următorul hipermarket, cu o suprafaţă de vânzare de peste 10.000 de metri pătraţi, în primăvara acestui an, în centrul comercial Sun Plaza din Berceni.
Vânzările şi profitul reţelelor de retail pe metru pătrat (2008)
Magazinele cash&carry, printre cele mai profitabile
Următoarele locuri în top sunt ocupate de reţelele de mag