În martie, creditele de consum (fără ipotecă) au fost contractate de 18% din populaţia României, în scădere cu 4% faţă de ianuarie, în vreme ce numai 4% dintre români au contractat un credit pentru achiziţionarea unei case sau apartament, potrivit studiului, citat de Newsin.
În legătură cu intenţiile de împrumut pentru următoarele 12 luni, 4% dintre românii susţin că vor apela la credite de consum şi numai 1% la cele pentru locuinţă.
Mai mult de o zecime (11%) dintre românii chestionaţi declară că folosesc produse bancare de economisire, mult mai puţin decât austriecii (75%), cehii sau bulgarii (peste 2 treimi din populaţie), dar mai mult decât vecinii din Ucraina, Polonia sau Serbia, mai arată studiul.
În ce priveşte obiceiurile de utilizare a serviciilor tip e-banking sau internet banking, românii sunt foarte reticenţi în condiţiile în care mai puţin de 1% apelează la acestea. La polul opus se situează Cehia (29%), Slovenia (24%) şi Polonia (20%).
Studiul GfK Financial Market Data System (FMDS) măsoară obiceiurile bancare ale locuitorilor cu vârsta de peste 15 ani din 13 ţări ale Europei Centrale şi de Est: Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croaţia, Slovacia, Slovenia, Rusia, Ucraina, Serbia, Macedonia, Bosnia Herţegovina, Bulgaria şi România. În România au fost chestionate 1.000 de persoane, eşantionul fiind reprezentativ la nivel naţional.
GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a grupului GfK. Activităţile sale sunt structurate pe patru segmente: Custom Research - cercetare ad hoc, Consumer Panel - cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continuă pentru bunuri electronice şi electrocasnice şi Media - cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media.
În martie, creditele de consum (fără ipotecă) au fost contractate de 18% din populaţia României, în scădere cu