De la 1 ianuarie 201, microbuzele care efectuează transport public nu mai respectă condițiile impuse de lege. Este încălcată Legea 448/2006 - privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap conform căreia mijloacele de transport trebuie dotate cu rampe de acces.
Interesant este că deși se știa despre aceste reglementări impuse de Uniunea Europeană, funcţionarii Primăriei n-au avut interes (sau competenţă) pentru a include printre cerinţele impuse participanţilor la licitaţia pentru trasee şi pe aceea a dotării microbuzelor cu rampe de acces.
CITEŞTE ŞI: Experiment: Reporter Adevărul de Seară - persoană cu dizabilităţi, pentru o zi
Rampele, “Everestul” persoanelor cu handicap: "Parcă vor să ne omoare, nu să ne ajute!"
Preşedintele APH Sporting Club, Vasile Cristea, susţine că niciun maxi taxi din Galaţi nu are rampă pentru persoane cu dizabilităţi: "Dacă în alte oraşe mari cum ar fi Timişoara şi Cluj există microbuze cu rampe de acces, la noi nimeni nu s-a interesat de acest lucru".
Mai mult, chiar şi unii şoferi de pe autobuzele Transurb ignoră acest lucru: "Ni s-a întâmplat de foarte multe ori să ne lovim de ignoranţa şoferilor. De exemplu, mulţi sunt comozi şi se fac că nu ne văd, ne spun că nu funcţionează rampele", spune Vasile Cristea.
Ce spune Primăria
Adrian Mirică, şeful Serviciului Transporturi din cadrul Primăriei, ne-a spus că nu putea să impună la licitaţie amenajarea de rampe.
„Noi am notificat acest lucru din octombrie 2010, dar vă daţi seama că este foarte greu să amenajezi rampe la maxi-taxi. Nu aveam cum să impunem acestă cerinţă la licitaţie. Acolo există concurenţă. Nu puteam să-i oblig să facă asta. Montarea de rampe costă, iar ei puteau să nu câştige licitaţia. În plus, legea a devenit obligatorie abia de anul acesta. Nu e doar problema administraţiei locale. A