Reţeaua de căi ferate din India provoacă anual mii de victime, potrivit unui raport întocmit de o comisie guvernamentală, citat de AFP. Din cauza lipsei podurilor şi a trecătorilor, aproximativ 15.000 de persoane îşi pierd viaţa în fiecare an după ce sunt lovite de tren. Bilanţul i-a alertat pe membrii comisiei citate.
Pentru a reglementa această situaţie îngrijorătoare, aceştia au întocmit un raport în care au sesizat nevoia urgentă de a îmbunătăţi infrastructura în vederea sporirii siguranţei celei mai vaste reţele de căi ferate din lume. Majoritatea deceselor se produc în puncte de trecere a căii ferate automate. Potrivit sursei citate, circa 6.000 de persoane au murit numai în aglomerata reţea suburbană a Mumbailui. În ultimele luni, alte 1.000 de persoane şi-au găsit sfârşitul după ce au căzut din garnituri supraaglomerate, în urma unor coliziuni sau a unor deraieri ale trenurilor.
,,Situaţia este în mod special periculoasă la Mumbai, unde patru, cinci căi ferate sau chiar mai multe sunt construite paralel, iar persoanele din cartierele mărginaşe de pe ambele părţi nu au altă soluţie decât să le traverseze", a explicat un expert indian în transporturi.
,,Nicio societate civilizată nu poate accepta un asemenea masacru pe liniile sale ferate", a adăugat acesta, citat de The Guardian.
Căile ferate indiene, sistem de 64.000 de kilometri, traversează unele dintre cele mai dens populate oraşe, adesea flancate de mahalale, într-o ţară cu 1,2 miliarde de locuitori.
Experţii din domeniul căilor ferate consideră că împiedicarea oamenilor de le mai traversa ar fi practic imposibilă.
Reţeaua de căi ferate din India provoacă anual mii de victime, potrivit unui raport întocmit de o comisie guvernamentală, citat de AFP. Din cauza lipsei podurilor şi a trecătorilor, aproximativ 15.000 de persoane îşi pierd viaţa în fie