•Aceasta fapta merge de la oferirea serviciilor unui comerciant, altuia decat celui la care persoana in cauza este salariat, pana la folosirea unei embleme cu scopul de a produce confuzie •Concurenta neloiala poate fi sanctionata contraventional si penal
Agentii economici au fost nevoiti sa recurga la actiuni de protectie impotriva concurentei neloiale. Protectia implica normele ce reglementeaza regimul firmelor si emblemelor, al marcilor si indicatiilor geografice. Legiuitorul a introdus protectia marcilor si indicatiilor geografice in Legea 84/1998. Pe de alta parte, concurenta neloiala poate lua forme extreme; printr-o folosire abila a textelor de lege, precum si prin eventuale slabiciuni ale instantelor de judecata, poate fi realizata inchiderea productiei concurentului si chiar eliminarea acestuia de pe piata.
Protectia marcilor si a indicatiilor geografice
Marca este un semn susceptibil de reprezentare grafica servind la deosebirea produselor sau serviciilor unei persoane fizice sau juridice de cele apartinand altor indivizi sau firme. Pot constitui marci semne distinctive cum ar fi: cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, corpuri tridimensionale si in special forma produsului sau a ambalajului sau, imbinari de culori, precum si orice combinatii ale acestor semne. Legea stabileste conditiile de protectie a marcilor, precum si drepturile conferite de aceasta. Titularul marcii poate solicita instantei judecatoresti competente sa interzica tertilor sa foloseasca in activitatea lor comerciala, fara consimtamantul lor, un semn identic cu marca pentru produse sau servicii identice cu cele pentru care marca a fost inregistrata. De asemenea, proprietarul poate interzice altor persoane folosirea unui semn care, data fiind identitatea sau asemanarea cu marca ori chiar asemanarea produse