Andrei Nechita, ciclistul care ne va reprezenta în vară la Jocurile Olimpice în proba de fond pe şosea, are şansa de a deveni, în viitorul apropiat, primul român care ia startul în Marea Buclă, competiţie unde n-am mai participat de 76 de ani.
Andrei Nechita (23 ani) este primul ciclist român care participă la Jocurile Olimpice de vară, în proba de şosea, după o pauză de 32 de ani. Prezenţa la ultimul Campionat Mondial, alături de spuma ciclismului mondial, dar şi câştigarea Turului României în 2011, l-au ajutat să‑şi îndeplinească un prim vis, participarea la Londra. Marea provocare a rutierului român rămâne însă o prezenţă în Turul Franţei. Un pariu cu şanse mari de câştig peste doi-trei ani.
Ciclismul românesc este una din ramurile sportive care a trăit după Revoluţie mai mult din amintiri. Turul României a fost singura competiţie care a supravieţuit peste ani şi care încearcă să reînvie tradiţia unei discipline care atrage în faţa televizoarelor zeci de mii, poate chiar sute de mii de fani când Turul Franţei ori Turul Italiei sunt în plină desfăşurare.
Turul României a fost rampa de lansare şi pentru Andrei Nechita în 2011, chiar dacă privind la o scară generală întrecerea ciclistă aproape că nici nu contează pe plan mondial. Ulterior, rutierul a devenit campion naţional în ambele probe de şosea (fond şi contratimp individual) şi a bifat prima prezenţă la un Campionat Mondial Elite, acolo unde se adună, de fapt, şi crema mondială.
Şcolit şi călit în exil
Ar fi fals însă să credem că ciclismul românesc începe să producă din nou campioni. Urmând alte exemple din sportul românesc, Andrei Nechita este un rutier şcolit şi călit în afara graniţelor ţării, fiind un produs sută la sută al italienilor. El este stabilit de aproximativ zece ani, la Treviso, lângă Veneţia, unde, de altfel, a şi început să practi