Spania este una dintre ţările europene dependente de industria auto, iar Vigo, cel mai mare oraş din Galicia, asigură a şasea parte din producţia totală de autovehicule. În acest oraş cu o populaţie aproape egală cu cea a Braşovului, uzina francezilor de la PSA construieşte anual aproximativ 550.000 de maşini. Conform Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), aproximativ 7% din spanioli lucrează în industria constructoare de maşini sau de componente auto
Spania este una dintre ţările europene dependente de industria auto, iar Vigo, cel mai mare oraş din Galicia, asigură a şasea parte din producţia totală de autovehicule.
În acest oraş cu o populaţie aproape egală cu cea a Braşovului, uzina francezilor de la PSA construieşte anual aproximativ 550.000 de maşini. Conform Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), aproximativ 7% din spanioli lucrează în industria constructoare de maşini sau de componente auto, acest sector asigurând 26% din totalul exporturilor. În cele 11 fabrici auto ale Spaniei au fost produse, anul trecut, 2,9 milioane de vehicule, cu 4% mai multe decât în 2006.
Pornind de la aceste cifre impresionante, am încercat să desluşim măcar o parte din secretul succesului industriei auto spaniole, vizitând fabrica grupului francez PSA Peugeot Citroën de la Vigo, cel mai mare producător din zonă. Încă de la intrare, ochilor curioşi ai vizitatorilor li se dezvăluie o imagine impresionantă. Hale pline până la refuz cu subansambluri şi linii de montaj mărginite de zeci de roboţi care se mişcă aparent haotic, vehicule noi care sunt urcate repede în transportoare şi câţiva oameni care se pierd rapid în imensitatea atelierelor. Remarcabile mai sunt curăţenia şi liniştea incredibilă. Deşi speram să putem sta mai mult între oameni, gazdele au insistat să par