Clienţii reclamă prevede-rile neclare, care permit furnizorului să-i dea uşor în judecată şi să le calculeze penalităţi foarte mari.
La trei luni de la aprobarea contractelor individuale, doar 2.200 dintre cei 13.500 de clienţi ai Termica au încheiat contracte individuale. Primii care s-au conformat au fost botoşănenii arondaţi asociaţiilor 59, 68,14 şi 46 din municipiu, care vor plăti căldura direct la ghişeele Termica.
„Am încheiat convenţie cu Termica pentru că eram la mâna administratorilor de asociaţii care încărcau facturile. Acum fiecare este pe pielea lui. Nu plăteşti, nu ai căldură şi apă caldă“, a spus Viorel Timofte, pensionar.
Asociaţiile contestă legalitatea contractelor
Potrivit noilor prevederi, asociaţiile se vor ocupa doar cu citirea consumului de energie de pe gigacalorimetre şi nu vor mai defalca cheltuielile. Şefii de asociaţii se tem că vor trebui să scoată bani din propriul buzunar pentru că 30% dintre scările de bloc nu au gigacalorimetre.
„Putem fi daţi în judecată şi puşi la plată fiindcă n-am citit corect“, a declarat Petrică Butnariu, preşedinte al Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari Botoşani. În plus, mii de familii din municipiu reclamă faptul că multe clauze sunt abuzive. În convenţiile individuale se stipulează faptul că botoşănenii pot fi trimişi în judecată pentru neplata facturii în 30 de zile de la data scadenţei. În plus, penalităţile sunt calculate în funcţie de dobânda datorată.
„Au inventat acest contract pentru că au văzut că nu pot lupta cu o asociaţiile. Pe client îl dau în judecată şi gata“, a spus Marian Cojocaru, profesor. Conducerea societăţii de termoficare dă asigurări că noul sistem de facturare este în avantajul clienţilor. „Clienţii noştri nu vor mai plăti facturi umflate şi nu vor suferi din cauza datoriilor înregistrate de asociaţii“, a declarat Nelu Diaconu, director Termica.