Redactorul-sef al postului RFI Romania, Luca Niculescu, este convins ca postul va avea o crestere substantiala de audienta ca urmare a parteneriatelor ce au fost incheiate cu numeroase posturi locale, ce vor retransmite pe propriile frecvente programele de actualitati ale RFI, in 53 de orase. La doar cateva luni dupa ce BBC si Europa Libera si-au incetat emisiile in Romania, Niculescu spune ca RFI intentioneaza sa-si extinda si mai mult acoperirea, iar "in clipa de fata ne gandim la o strategie multimedia".
Rep.: Cel mai cunoscut exemplu de radio international care a aplicat reteta transmiterii de programe pe posturi locale din Romania este, poate, cel al BBC. Dar si BBC a pierdut multe parteneriate de acest fel, in teritoriu, inainte sa inchida definitiv biroul din Romania. Cat succes poate avea aceasta reteta pentru postul RFI, pe piata romaneasca, din punct de vedere al audientelor?
Luca Niculescu: Din cate stiu, cea mai mare parte a audientei pe care o facea BBC in tara era gratie radiourilor partenere locale. Cele 53 de radiouri care preiau RFI acopera o buna parte din teritoriu si noi credem ca acest parteneriat va dura pentru ca RFI si radiourile locale nu sunt concurente. Informatiile difuzate de RFI sunt complementare programelor locale. RFI difuzeaza multe stiri din actualitatea europeana si internationala, are corespondenti in tara si strainatate si, in plus, credem ca este o garantie de obiectivitate si impartialitate.
Rep.: Cum apreciezi ca va creste in termeni reali audienta postului RFI in urma acestei extinderi in teritoriu?
L.N.: Cu siguranta, audienta va fi mai mare pentru ca va creste bazinul de ascultatori la 4-5 milioane de oameni. Primele rezultate vor fi cunoscute la inceputul anului viitor si atunci ne vom da seama. As mai spune ca, dincolo de aceasta retea, in clipa de fata ne gandim si la o strateg