Recesiunea din Spania a băgat în faliment companiile care administrează autostrăzile cu taxă din Peninsula Iberică.
Din cauza numărului redus de automobile care mai circulă pe autostrăzile cu plată, firmele care încasează taxele de autostradă au ajuns în imposibilitatea de a-şi achita împrumuturile de sute de milioane de euro făcute la bănci, scrie AFP.
Autorul articolului compară actuala situaţie din acest domeniu cu criza imobiliară care a izbucnit în 2008.
"Suntem în situaţia de a nu ne putea rambursa datoriile la bănci”, a declarat Jose Antonio Lopez Casas, directorul unei companii care gestionează două autostrăzi majore în jurul Madridului şi care a intrat în procedură de faliment.
Cele două autostrăzi pe care le administrează compania sa, Radial 3 şi Radial 5, au fost deschise în anul 2004, în vârful boom-ului construcţiilor de autostrăzi din Spania. În prezent, firma sa datorează 660 milioane de euro la bănci, 340 de milioane de euro constructorilor şi 400 de milioane de euro locuitorilor care au fost evacuaţi de pe traseul autostrăzii.
După ce autostrada Madrid-Toledo a intrat în procedură de faliment în luna mai, trendul s-a extins, alte cinci autostrăzi majore din Spania întrând în faliment.
"Nu este o surpriză. În Spania, la fel cum a existat un boom imobiliar, a existat, de asemenea, şi un boom în infrastructură, unul dintre segmentele care s-a dezvoltat foarte mult fiind construcţia de autostrăzi", a declarat Paco Segura, un specialist în domeniul transporturilor.
"Au fost construiţi mii şi mii de kilometri de autostrăzi pe rute care nu au capacitatea de trafic pentru a le justifica", a atras el atenţia.
Autorul articolului scrie că “nebunia” construcţiilor a făcut ca Spania să bată recorduri: a devenit ţara din Europa cu cei mai mulţi kilometri de autostrăzi şi aeroporturi comerciale internaţionale ş