Cu ocazia primei sale conferinţe de presă în calitate de prefect, Eugen Georgescu a făcut o listă cu măsurile pe care autorităţile, în speţă fostul său şef Florin Stancu, ar fi trebuit să le ia şi care, deşi sunt prevăzute de lege, nu au fost puse în practică atunci când s-a intervenit în cazul accidentului feroviar de la Cârcea.
Eugen Georgescu a acuzat faptul că în cazul accidentului feroviar de la Cârcea, comitetul judeţean pentru situaţii de urgenţă, condus la acel moment de fostul prefect Florin Stancu, nu a stabilit un centru de comandă avansat, după cum este prevăzut de lege în astfel de cazuri, iar prefectul nu a desemnat o persoană de decizie, care să ia măsurile de urgenţă la faţa locului. Perimetrul de securitate nu a fost impus, căile de acces pentru evacuarea oamenilor nu au fost clar stabilite şi amenajate, transportul persoanelor a fost organizat „pe genunchi“, au lipsit generatoarele de electricitate şi mijloacele de comunicare cu oamenii. Practic, în opinia lui Georgescu, personalul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dolj şi forţele de ordine din cadrul Jandarmeriei şi Poliţiei au acţionat la locul incidentului instinctiv şi nu conform unei organizări, ce trebuia impusă de prefectul de la acea dată. Problemele pe care Georgescu le-a identificat la intervenţia autorităţilor la Cârcea l-au determinat ca acum, în calitate de prefect de Dolj, să solicite un raport al ISU Dolj. „Prefectul Stancu a venit foarte târziu, la două ore după producerea accidentului. Eu am fost acolo, dar am acţionat relaţional, pe baza cunoştinţelor pe care le am. Nu am avut nici măcar o portavoce pentru a le vorbi oamenilor. Eu am văzut acolo ce nu a mers bine. De exemplu, am spus atunci comandantului de la Jandarmerie să solicite poliţişti pentru a proteja masa de oameni care se adunase pe drumul naţional, unde circulaţia nu era restricţionată. Fi