Deşi multe medicamente, de la antidepresive la o serie de variante ale „miraculoasei“ Viagra, au fost oficial considerate lipsite de orice eficacitate, marile companii farmaceutice încearcă să îşi extindă piaţa creând „boli“ acolo unde este vorba de simple probleme psihologice şi sociale, care ar necesita mai degrabă ajutorul psihologului şi nicidecum un tratament medicamentos.
Potrivit unui studiu dat publicităţii de British Medical Journal şi preluat de site-ul ilsessoelamore.it, un astfel de exemplu este lipsa apetitului sexual al femeilor. Numeroase studii, finanţate de companiile farmaceutice, au „demonstrat“ că fenomenul s-a extins şi că sunt necesare tratamente urgente. Acest fenomen a fost descris cu lux de amănunte în cartea „Sex, Lies and Pharmaceuticals“, a lui Ray Moynihan.
În opinia autorului, cifrele date publicităţii sunt extrem de bizare: în 1999, statisticile au arătat că 43 la sută dintre femei suferă de disfuncţii sexuale. Doi dintre autorii acestui studiu au recunoscut ulterior că au legături financiare cu companiile farmaceutice.
În 2005, în urma unui studiu finanţat de Pfizer, compania producătoare a pastilei „minune“ Viagra, autorii au ajuns la concluzia că o treime dintre femeile din Europa de Sud nu sunt interesate de sex, iar 40 la sută din reprezentantele sexului frumos din sud-estul Asiei nu reuşesc să ajungă la orgasm. Acestea sunt cifre care nu au fost raportate la numărul total al populaţiei. În cazul în care rezultatele sunt analizate în funcţie de frecvenţa statistică în raport cu populaţia generală, cifrele scad vertiginos.
Teste de promovare
Pentru a-şi promova produsele, companiile au pus la punct o serie de teste specifice, care măsoară apetitul sexual (sexual desire screener) în doar câteva minute. În plus, nu lipsesc cursurile de formare pentru medici, organizate de companiile farmaceutice