Consultanţii germani de la Kienbaum, cei care au realizat studiul University Ranking în parteneriat cu Capital sunt îngroziţi de gradul de corupţie din universităţile din România. „Corupţia este o mare problemă”, apreciază Maria Smid, project manager la University Ranking. 88% din cei aproape 3.131 de studenţi sau absolvenţi care au răspuns chestionarelor susţin că notele şi diplomele nu se acordă exclusiv pe baza meritelor academice. Mai grav, 55% dintre responden
Consultanţii germani de la Kienbaum, cei care au realizat studiul University Ranking în parteneriat cu Capital sunt îngroziţi de gradul de corupţie din universităţile din România.
„Corupţia este o mare problemă”, apreciază Maria Smid, project manager la University Ranking. 88% din cei aproape 3.131 de studenţi sau absolvenţi care au răspuns chestionarelor susţin că notele şi diplomele nu se acordă exclusiv pe baza meritelor academice. Mai grav, 55% dintre respondenţi susţin că s-au confruntat direct sau indirect cu un act de corupţie în cadrul studiilor.
La întrebarea: „Cât aţi fost student, aţi avut colegi care au primit note sau diplome pe alte criterii decât cele academice (de exemplu pile sau cadouri)?” – 56% au răspuns afirmativ. Iar 46,6% dintre respondenţi susţin că au cunoştintă de cel puţin trei profesori care au fost mituiţi!
Auto-mulţumire, din lipsă de termeni de comparaţie
„Credibilitatea şi atractivitatea sunt caracteristici importante ale unui sistem educaţional. Cele două caracteristici nu se includ neapărat una pe cealaltă. Studenţii şi absolvenţii se declară multumiţit de calitatea universităţilor, însă, în acelaşi timp, fenomenul corupţiei - implicite sau explicite – are o incidenţă ridicată”, arată realizatorii studiului.
Experţii de la Kienbaum susţin că una din explicaţiile pentru faptul că respondenţii au apreciat calitatea învătământului ca