O cărare bătătorită ni se pare mai uşor de parcurs şi de aceea iubim povestirile adevărate. Ne regăsim în întâmplări trăite de persoane care ne seamănă. Tocmai de aceea, cărţile, filmele şi emisiunile inspirate din realitate ajung să se vândă foarte bine. Dacă aş sta cinci minute faţă în faţă cu Bill Gates, proprietarul imperiului Microsoft, ce l-aş întreba? Câţi dintre noi nu şi-au pus o astfel de întrebare, fie că au înlocuit „personajul” cu o persoană putred de bogată, cu un om politic important sau cu actorul sau vedeta favorită?
Sociologii susţin că ne impresionează poveştile de succes ale oamenilor care au reuşit tocmai pentru că ne regăsim în anumite etape ale carierei lor şi pentru că, întotdeauna, căutăm căi sigure, deja testate, pentru a ajunge în vârf.
Nu manuale, experienţe adevărate
Eliza Rogalski este unul dintre specialiştii în relaţii publice din România. În urmă cu câteva luni a început să scrie o carte... cartea experienţelor ei! A luat această decizie pentru că, nici până azi, nu există în librăriile noastre o carte în domeniu care să prezinte experienţe reale.
„Nu vreau să fie un manual. Ci o carte pe ideea uite aşa am făcut eu ca să reuşesc şi să depăşesc imprevizibilul în foarte multe situaţii”, povesteşte Eliza Rogalski. Publicul ei va fi format din antreprenori, specialişti în relaţii publice, dar vrea să fie o carte ce poate fi descifrată şi de neiniţiaţi – studenţi sau persoane aflaţi la primul contact cu domeniul.
Tocmai pentru că oamenii preferă în locul definiţiilor rigide experienţe prin care au trecut alte persoane care au reuşit. Aşa a apărut, şi în domeniul turismului, solicitarea pentru experienţe inedite, un turism de persoane, şi nu unul de locuri interesante.
Cărţile reale, citite din scoarţă-n scoarţă
Preferăm cărţi şi filme ca