Apple şi Samsung continuă să strângă majoritatea profiturilor din industria smartphone-urilor, iar companiile rivale nu reuşesc să găsească o cale de a se afirma. Potrivit firmei de cercetare GfK, citată de BGR.com, restul producătorilor ar trebui să nu mai vândă smartphone-uri dacă speră să micşoreze cota de piaţă a celor doi giganţi.
Pentru a avea succes pe piaţa smartphone-urilor, cei de la GfK consideră că producătorii trebuie să se oprească din a vinde produse şi trebuie să înceapă să vândă stiluri de viaţă.
„Fiind atât de multe modele şi adopţia smartphone-urilor fiind aproape de final în multe ţări, accentul trebuie trebuie să se mute de la vânzarea de produse la operarea ca o firmă de lifestyle. Producătorii ar trebui să renunţe la promovarea funcţiilor telefoanelor şi să se uite către alte categorii de produse pentru a se diferenţia într-o piaţă din ce în ce mai saturată. De exemplu, Nike nu vinde numai pantofi sport, ci vinde un stil de viaţă activ şi sănătos. La fel, pe piaţa de tehnologie, Bose nu vinde difuzoare, ci crede că viaţa este mai bună cu un sunet mai bun“, a declarat directorul de cercetare pentru business şi tehnologie al GfK, Ryan Garner.
Acesta crede că „reţeta succesului s-a schimbat“ pe piaţa smartphone-urilor şi că utilizatorii au aşteptări că experienţa oferită de orice produs să fie grozavă.
„Un smartphone şi tot ce oferă el transformă şi oferă putere utilizatorului, aşa că ar trebui să fie foarte multe opţiuni din perspectiva stilului de viaţă pe care îl promovează în rândul consumatorilor. La început, Apple a arătat că App Store-ul ţi-ar putea satisface orice nevoie şi ţi-ar putea da puterea de a face mai multe în timp ce eşti în mişcare. Piaţa a depăşit acest punct, însă dacă producătorii ar putea găsi un mod mai bun de împuternicire pentru utilizatori, şi-ar putea concentra mai eficient inovaţiile. Să inoveze