Intr-una dintre cele mai dificile perioade pentru industria aviatica, la nivel mondial, operatorul aerian elvetian Baboo a decis sa se extinda si pe piata din Romania, unde vizeaza atat segmentul de business, cat si cel de leisure.
“Criza finaciara nu ne sperie, ci este o oportunitate pentru noi, urmarind indeosebi dezvoltarea rutelor la care marile companii aeriene au renuntat din cauza scumpirii carburantilor si a crizei economice globale”, a declarat Jacques Bankir, directorul general al companiei prezenta doar de 5 ani pe piata operatorilor aerieni.
Specularea rutelor lasate libere de concurenta a fost stretegia Baboo inca de la debutul operatiunilor. ”Am inceput in 2003 cu ruta Geneva-Lugano pe care Swissair o abandonase intrucat nu era profitabila”, explica reprezentantul operatorului elvetian.
Urmand acelasi model de business, atunci cand grecii de la Olympic Airlines au decis sa renunte la cursa Atena-Geneva, cei de la Baboo nu au stat pe ganduri, introducand 5 zboruri saptamanale pe acea ruta.
Referitor la cat de mult va fi influentata intreaga industrie aeriana de actualul context economic global acesta a declarat: “Oamenii trebuie sa calatoreasca in continuare, asa ca industria aeriana va supravietui si isi va reveni destul de repede”.
easyJet: Scaderi cu pana la 10% a operatiunilor din cauza crizei financiare
Incepand din data de 27 octombrie 2008, compania opereaza zboruri pe rutele Bucuresti-Geneva si Bucuresti-Nisa (via Geneva), de patru ori pe saptamana, in fiecare luni, miercuri, vineri si duminica. ”Am ales aceste patru zile care sunt cele mai bune pentru industria aviatica, dar daca lucurile vor evolua cum am planuit vom mari numarul de zboruri saptamanale”, mai afirma reprezentantul Baboo.
Pentru Romania, reprezentantii operatorului elevetian se bazeaza atat pe traficul de afaceri, cat si pe traficul etnic