Creşterea modestă în industria auto la nivel global va continua în 2012, pe măsură ce cererea în pieţele emergente se va tempera iar vânzările în majoritatea pieţelor dezvoltate vor stagna, se arată într-un studiul al companiei Ernst & Young.
Creşterea modestă în industria auto la nivel global va continua în 2012, pe măsură ce cererea în pieţele emergente se va tempera iar vânzările în majoritatea pieţelor dezvoltate vor stagna, se arată într-un studiul al companiei Ernst & Young.
Toate semnele anunță o expansiune modestă a pieţei auto la nivel internaţional, de doar 3% pentru acest an.
În acest an industria auto va trebui să treacă prin 5 puncte critice. Cel mai important se referă la încetinirea sau chiar stagnarea unor piețe pe care marii producători mondiali se bazau pentru a contracara efectele negative din Europa și America de Nord. Deşi perspectiva pe termen lung rămâne pozitivă, încetinirea creşterii pieţelor emergente va fi un motiv de îngrijorare serios pentru industria auto.
Aşteptările privind evoluţia celor mai importante pieţe auto din lume vizau o revenire la nivelul din 2007 până anul acesta. Cel mai probabil însă, pieţele auto dezvoltate din Europa vor înregistra în continuare vânzări modeste, ca urmare a crizei datoriilor suverane, în timp ce creşterea vânzărilor în Statele Unite rămâne deocamdată incertă.
Intensificarea competiţiei la nivel global între producătorii de piese auto OEM va pune presiuni pe lanţul de aprovizionare din industria auto. Economiile emergente, în special China, au devenit cele mai mari pieţe pentru o serie de producători de piese cu operaţiuni globale. În consecinţă, aceşti producători se confruntă cu situaţia în care trebuie să îşi apere cota de piaţă în ţările de origine, concomitent cu nevoia de câştiga teren în pieţele emergente.
Industria auto îşi va reveni în 2012, după i