Noul slogan turistic cu care România se va prezenta joi la Expoziţia Mondială de la Shanghai este "Explore the Carpathian garden" (Explorează grădina carpatică).
Sloganul va fi lansat de Ziua României la Expoziţia Mondială de la Shanghai şi prezentat de ministrul Turismului, Elena Udrea, potrivit site-ului Impactnews, care citează surse oficiale.
Site-ul de ştiri citat a reuşit să afle noul slogan turistic şi câteva elemente care stau la baza logoului, deşi noul brand turistic al statului au fost ţinut secret.
Noul logo turistic va avea ca element principal "frunza", reprezentând simbolul primordial al naturii, al prospeţimii şi al creşterii, fiind realizat pe un fond albastru care face trimitere spre turismul balnear şi de întreţinere, potrivit aceloraşi surse.
Studiile de piaţă şi sondajele realizate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului indică faptul că principalele produse turistice ale României sunt turismul în natură, pachetele tip city break, turismul rural, circuitele culturale, turismul activ şi de aventură, turismul balnear şi turismul religios.
Motivele pentru care turiştii ar veni în România sunt peisajele virgine din Munţii Carpaţi şi Delta Dunării, siturile arheologice cu elemente bizantine şi latine şi tradiţiile păstrate de români din cele mai îndepărtate timpuri, potrivit aceleiaşi surse.
Potrivit unui comunicat transmis luni de Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, logoul este, din punct de vedere vizual, proaspăt, inspirat de unul dintre cele mai puternice simboluri ale poporului român şi în acord cu tendinţele mondiale de reorientare spre natură, descoperire, conservare.
Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 milioane de euro până l