In zilele bune ale anului 2007, cele mai cunoscute brand-uri de lux din lume cheltuiau sume impresionante pentru publicitate, in reviste de moda celebre. In doar cateva luni situatia s-a schimbat, vanzarile au scazut, iar reprezentantii marcilor de lux nu mai sunt dispusi sa aloce aceleasi sume pentru publicitate sau spectacole promotionale.
In decembrie anul trecut, designer-ul Marc Jacobs si-a organizat petrecerea anuala cu opt sute de invitati, printre care cunoscuti editorialisti de la Vogue sau Harper's Bazaar, in Camera Curcubeului de la Rockefeller Center.
Pentru aceasta ocazie, el a ales o tema a serilor arabe, cu acrobati, femei cu imense coliere de aur, barbati care purtau candelabre pe frunte si cinci baruri. Mai mult decat atat, la un moment dat, o ploaie de pulbere de aur a inceput sa cada peste invitatii la petrecere.
Chiar daca aceasta petrecere traditionala a lui Jacobs se tine de optsprezece ani, in acest an, in apropierea sarbatorilor de iarna, partenerul sau de afaceri Robert Duffy, a trimis un mail in care explica viitorilor invitati faptul ca petrecerea a fost anulata din cauza climatului financial actual.
Chiar daca nu au fost afectate in mod decisiv in acest an, majoritatea brand-urilor de lux din lume s-au confruntat cu probleme majore din cauza crizei economice mondiale. Astfel, clientii au continuat sa cumpere in primele luni ale anului, insa situatia s-a schimbat drastic in ultima perioada.
Vanzarile brand-urilor de lux au inceput sa scada in luna iunie a acestui an insa doar in luna octombrie procentul scaderilor a depasit 20 la suta, conform MasterCard SpendingPulse, care studiaza vanzarile atat in retail cat si in domeniul serviciilor.
Aceasta evolutie reprezinta o amenintare pentru revistele si ziarele din intreaga lume, care sunt dependente de publicitatea marcilor de lux.
Astfel, numarul pagini