Abia în campania electorală pentru alegerile prezidenţiale din acest an se poate spune că partidele şi candidaţii lor au descoperit cu adevărat Internetul. Dacă în 2004 doar Traian Băsescu găsea util să-şi transmită mesajele şi pe internet, iar la parlamentarele din 2008 prezenţa partidelor a fost mai degrabă timidă mergând către inexistentă, de data aceasta principalii pretendenţi la funcţia de preşedinte s-au străduit ca vocea lor să fie cât mai sonoră în mediul on-line. Site-uri de prezentare şi de susţinere ale candidaţilor, contrabalansate de site-uri clone, unde s-a pus accentul pe parodie şi pe luarea "în băşcălie" a aceloraşi candidaţi, conturi active 24 de ore din 24 pe cele mai populare reţele de socializare precum Facebook sau Twitter sau videoclipuri virale pe Youtube şi nu numai, aproape nimic nu a fost lăsat la voia întâmplării. Mesajele candidaţilor au primit replici din partea adversarilor, iar la aceste replici s-a răspuns aproape imediat cu alte replici, într-un duel continuu.
Inflaţie de site-uri electorale
Pe tot parcursul campaniei, candidaţii la cea mai înaltă funcţie în stat au încercat să îşi ţină alegătorii la curent cu programul lor politic pe site-urile oficiale, cum ar fi http://www.basescu.ro/, http://www.mirceageoana.ro/, http://www.sorinoprescu.ro/ sau http://www.crinantonescu.ro/.
Acestora li s-au adăugat în scurt timp şi alte site-uri de susţinere, dintre care unele şi-au afişat oficial scopul electoral, iar altele au pretins iniţial că au o natură independentă din punct de vedere politic. De exemplu, site-ul http://www.spunesitu.ro/, lansat drept o platformă de dialog cu cetăţenii nemulţumiţi s-a dovedit a fi, în scurt timp, un proiect ce sprijină candidatura preşedintelui PNL Crin Antonescu. Tot lui Antonescu îi este dedicat şi www.hailarevolutie.ro, care face trimitere la sloganul electoral al candidatului liber