Modelul ieftin şi răsfăţat de succes Dacia păşeşte îndrăzneţ în segmentul SUV, printr-un model cu tracţiune pe toate roţile şi desigur la un preţ combativ, scrie revista germană Focus, citată de Agerpres.
Daciei i-a fost dat să audă multe de la critici, de când românii au dat drumul pe asfalt modelului lor ieftin Logan. De atunci au trecut însă cinci ani iar în anul 2010 comentariile răutăcioase au făcut loc unei priviri exterioare mai pozitive, dat fiind că vehiculul - inclusiv în ediţia sa combi MCV - a câştigat tot mai mulţi fani pe an ce trecea. Modele precum Logan sau Sandero sunt simbolurile uneia din puţinele istorii de succes din industria auto a anilor trecuţi iar ele au dat curaj Daciei. Concernul se străduieşte, printr-un sortiment auto în continuă creştere, să se scuture de imaginea producătorului de ""carcase"" ieftine. Actualmente, est-europenii atacă inclusiv pe piaţa autovehiculelor de teren. Începând de la sfârşitul săptămânii trecute, modelul SUV Duster se poate cumpăra şi pe piaţa germană auto şi nu trebuie să existe vreo teamă de canibalizare.
La întrebarea dacă concernul-mamă al Dacia, Renault, prin ofensiva românească la nivel de preţuri nu dăunează cumva propriei sale palete de produse franţuzeşti, Gerard Detourbet, director de program pentru Renault şi Dacia, răspunde complet relaxat, stând, după prezentarea modelului Duster, într-un restaurant cu aer oriental din staţiunea marocană Marakkesh, o perlă a deşertului marocan. Cumpărătorii Dacia sunt de cele mai multe ori "oameni care îşi axează căutările pe piaţa de maşini second-hand", afirma Detourbet, în timp ce clienţii Renault au o preferinţă pentru rombul (logo-ul) Renault de pe capota motorului şi mărfuri de primă calitate proaspăt ieşite de pe banda fabricii auto. Poate că Dacia ar putea atrage câţiva clienţi de limuzine de la alţi producători şi să-şi stabilizeze cota de p