Notorietatea Pro TV a adus producţiilor artistice difuzate de post cele mai mari audienţe în primele şase luni ale acestui an. Producţiile artistice nu ridică prea mult ratingurile televiziunilor. Dimpotrivă, mai degrabă brandul postului TV ghidează audienţele. În prima jumătate a acestui an, telespectatorii au respectat sezonalitatea audienţelor, stând în faţa televizoarelor mai mult în perioada de iarnă. Astfel, în intervalul ianuarie-iunie 2009, cele mai vizionate filme artistice din prime-time (orele 18.30-23.30) au fost cele difuzate în lunile ianuarie (21 de filme) şi februarie (10 filme).
Datorită puterii brandului său, Pro TV se află pe locul întâi în topul audienţelor filmelor artistice.
Fiecare dintre cele mai vizionate cinci filme difuzate de acest post în prima jumătate a acestui an depăşeşte audienţele celorlalte posturi, cum sunt Antena 1 şi Prima TV. Filmul „Curierul“ (The Transporter), o coproducţie Franţa-SUA din 2002, a fost cel mai urmărit film în perioada monitorizată, însumând 1.461.000 de telespectatori.
Cu un rating de peste 12%, se poate spune că filmul rivalizează cu meciuri de fotbal din prima opţiune (nu derby-uri!) a campionatului intern, difuzate de Antena 1 în ultimul sezon.
Producţia „Intangibilul“ (Out of Reach), ultima plasată în top cinci al filmelor Pro TV, cu 1.186.000 de privitori, depăşeşte totuşi audienţa celui mai urmărit film de la Antena 1. „Minciuni adevărate“ (True Lies), producţie SUA - 1994, a adus postului din trustul Intact 1.068.000 de telespectatori.
TVR, pe locul trei
Ca o „regulă“, şi filmul de pe locul al cincilea de la Antena 1 depăşeşte audienţa celui mai vizionat film de la Prima TV.
Dacă „Să nu mori azi“ (Die another day), de la Antena 1, are aproape 800.000 de telespectatori, producţia „Bona de la forţele specia