A treia generaţie a întemeietorului segmentului Sports Activity Vehicle este prezentă la IAA Frankfurt şi în versiunea Plug-In Hybrid, BMW X5 eDrive fiind creditat cu un consum de doar 3,8 litri la sută.
La această performanţă contribuie motorul electric ce lucrează în complicitate cu unitatea termică turbo în patru cilindri. Deplasarea în modul 100% electric este posibilă pe o distanţă de maxim 30 km şi fără a se depăşi viteza de 120 km/h. Deşi poartă denumirea eDrive, înlocuirea literei „x” cu litera „e” nu înseamnă şi renunţarea la sistemul de tracţiune integrală inteligentă xDrive. Sprintul 0-100 km/h este rezolvat de noul X5 eDrive în 7 secunde, adică este la fel de iute ca puternicul diesel xDrive 3.0d de 2.993 cc cu 258 CP şi 560 Nm. Comparativ cu acest diesel (162 grame CO2 la km), amprenta emisiilor de carbon la X5 eDrive este de sub 90 grame.
La standul bavarezilor de la Frankfurt, noul tot-teren hibrid este prezent într-o culoare albă BMW iBlue şi dispune de jante pe 21 de ţoli cu design specific peste care au fost trase nişte pneuri cu rezistenţă redusă la înaintare. Ca element de identificare şi apartenenţă la gama de modele verzi, X5 eDrive beneficiază pe aripa frontal-stângă de un capac care prin deschidere permite ataşarea conecterului sursei de alimentare cu electricitate. Bateriile ce înmagazinează energia au fost plasate sub podea, aşa că habitaclul şi portbagajul nu au de suferit.
SUV-ul are îmbunătăţiri aerodinamice ce constau în flapsuri aerodinamice active la grila radiatorului, deflectoarele din lateral faţă sunt montate mai sus, prize de aer în spatele roţilor faţă, aripioare verticale la lunetă, toate acestea contribuie la scăderea Cx-ului la 0.3.
Modul EcoPro optimizează funcţionarea motorului termic, a transmisiei iar funcţia Proactive Driving indică luarea piciorului de pe acceleraţie când urmează un viraj sau o zonă c