•Nu mai putin de 8 milioane Euro, fonduri nerambursabile, contractate de judetul Iasi pentru dezvoltarea infrastructurii rurale •In acelasi timp, peste 1.300 de miliarde lei au fost atrase pentru judetul Iasi prin Programul SAPARD din comunele iesene •Fondurile pentru noile masuri care vor fi lansate in primavara anului viitor se ridica la 5.200 de miliarde lei
Pana cu putin timp in urma, judetul Iasi ar fi putut pierde aproximativ 320 de miliarde lei, ca urmare a nefinalizarii lucrarilor de constructie de drumuri comunale si aductiuni de apa, derulate prin Programul SAPARD. Astfel, dupa ce au trimis adrese, sapte primari din judetul Iasi au reusit sa obtina noi amanari pentru finalizarea lucrarilor finantate de Uniunea Europeana cu sume cuprinse intre 800 mii Euro si 1 milion Euro. Cel mai mare dezastru al Programului SAPARD ar fi putut sa aiba loc in comuna Miroslava, unde primarul comunei a reusit in cele din urma sa gaseasca fonduri pentru construirea podului, care nu a fost inclus in proiectul initial, prin vinderea unui teren din zona Metro. O alta situatie, de-a dreptul hilara, s-a petrecut in comuna Roscani, unde, dupa ce a executat 43 la suta dintr-un drum lung de 6,2 kilometri, firma de constructie a dat faliment. Ca urmare acestui lucru, la Roscani va avea loc o alta licitatie in luna decembrie. Pasuirea data de Agentia Nationala SAPARD a fost acordata initial pentru o luna de zile, cand au fost finalizate majoritatea lucrarilor la proiectele din judet. Situatiile inedite care au beneficiat de clementa Agentiei au fost cele de la Comarna, Lungani, Schitu Duca, Siretel, respectiv Popricani si Vladeni, unde constructorul grec Athenaiki Tehniki a fost inlaturat prea tarziu.
Istoric
La data de 1 august 2002, inceputul Programului SAPARD de la Iasi a fost unul timid, cu doar 19 proiecte, in cadrul Masurii 2.1 - Dezv