În cel mult trei ani, trenul, la preţ de RATB, îi va transporta pe bucureşteni dintr-un capăt în celălalt al oraşului. Sursa: Codrin Prisecaru
Metroul şi sistemul de autobuze existente în Bucureşti vor fi concurate peste câţiva ani de o linie de cale ferată care va înconjura Capitala, potrivit unui nou proiect al Ministerului Transportului. Proiectul de reabilitare a inelului feroviar al Bucureştiului face parte dintr-un program mai amplu de descongestionare a traficului pe principalele artere care leagă Bucureştiul de şoseaua de centură.
Noul inel feroviar, care va fi gata în trei ani, va pleca din Gara de Nord şi va avea staţii la Griviţa, Chitila, Chiajna, 16 Februarie, Bucureşti Vest. Linia va avea mai multe ramificaţii spre Bucureşti Cotroceni, Vârteju, Jilava, Progresul, Berceni, Popeşti Leordeni, Bucureşti Sud, Titan, Granitul, Pantelimon, Pasărea, Bucureşti Obor, Voluntari - Otopeni şi Mogoşoaia.
„Trenul este un mijloc de transport care poate deveni atractiv pentru cei care locuiesc în jurul liniei ferate din Bucureşti şi Ilfov“, a declarat, ieri, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, canditatul liberalilor pentru Primăria Capitalei. Tariful pentru utilizarea căii ferate interne a Bucureştiului va fi similar celui practicat pentru metrou şi RATB.
Gări noi
Investiţia pentru realizarea proiectului s-ar putea ridica la circa 300 de milioane de euro. Cu această sumă se vor electrifica circa 12 kilometri de cale ferată şi se vor moderniza gările din Capitală. O altă fază a proiectului urmă reşte coordonarea cu transportul în comun deja existent în Bucureşti.
În plus, o parte din bani vor fi folosiţi pentru construirea a încă 13 staţii sau gări la intersecţia cu principalele bulevarde, precum şi pentru modernizarea celor 14 gări care sunt deja în uz. Pe actualul inel feroviar, în lungime de