Politicienii se inghesuie sa-si angajeze consultanti straini pentru alegerile europarlamentare si prezidentiale. Un pariu castigat deja sau unul riscant?
Partidul Social Democrat a anuntat in urma cu doua zile ca a incheiat un contract de consultanta pentru alegerile europarlamentare si prezidentiale cu Benenson Strategy Group, o firma care a participat si la campania lui Barack Obama pentru alegerile prezidentiale. Anuntul a venit dupa ce principele Radu, care a anuntat ca va candida ca independent la alegerile prezidentiale, a cooptat-o pe Betsey Meyers, una din colaboratoarele din cercul de "intimi" al actualului sef al administratiei americane in timpul campaniei pentru prezidentiale.
De-a lungul vremii, politicienii au apelat la consultanti straini fara a avea insa rezultate notabile, ceea ce a intarit perceptia ca firmele de marketing politic din afara tarii nu se pricep sa gaseasca reteta de succes pentru Romania.
Si consilierul lui Clinton si-a incercat norocul in Romania
In urma cu 5 ani, Lia Roberts, o americanca de origine romana, isi dorea sa devina presedintele Romaniei cu sprijinul lui Dick Morris, strategul care in 1996 l-a ajutat pe Bill Clinton sa fie reales in functia de presedinte al SUA. Acum Radu Duda mizeaza pe Betsey Meyers, iar Mircea Geoana pe firma Benenson. Cate voturi in plus le vor aduce strategii straini?
Parerile specialistilor in marketing politic sunt impartite. "Americanii stiu mai multa strategie", spune Dan Andronic, fosta mana dreapta a lui Calin Popescu-Tariceanu. "Retetele lor nu se aplica in totalitate la noi. Au know-how, dar le e greu sa inteleaga contextual cultural", afirma consilierul prezidential Sebastian Lazaroiu.
Dan Andronic detine firma One Communication, impreuna cu Tal Silberstein. A lucrat pentru PSD si Adrian Nastase in 2004, iar intre 2004 si 2008 a lucrat pentru P