Cam atât ar trebui să ofere statul pentru a da americanilor de la FORD cota deţinută de SIF Oltenia la Automobile Craiova. Guvernul vrea privatizare până la 1 septembrie, însă trebuie să rezolve problema cu micii acţionari. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a reluat negocierile cu acţionarii minoritari de la Automobile Craiova SA (ACSA) în vederea privatizării. Cel mai important acţionar după stat (care deţine 72,4% din acţiuni) este SIF Oltenia - care deţine 22,06% din acţiunile societăţii craiovene. „SIF Oltenia doreşte banii pe acţiuni sau altă compensare de la AVAS“, a declarat Teodor Buzatu, membru în Consiliul de Administraţie al societăţii de investiţii financiare. Ambele părţi ţin deocamdată secrete variantele de compensare sau plată, deşi premierul Călin Popescu Tăriceanu declara recent că speră ca privatizarea să fie finalizată până pe 1 septembrie.
Cum va rezolva AVAS problema micilor acţionari?
Aseară, comisia de privatizare de la ACSA, singurul acţionar cu drept de vot la Daewoo Automobile Romania (DWAR) SA, urma să se întâlnească într-o nouă şedinţă, una dintre ultimele, dacă este să ne luăm după declaraţia premierului. „Teodor Atanasiu, preşedintele AVAS, a fost delegat de comisie să negocieze cu acţionarii minoritari de la ACSA. Mai multe nu vă pot spune la această oră“, a spus ministrul Mihai Voicu, membru în comisia de privatizare. Nici reprezentanţii AVAS nu au putut da detalii despre negocierile cu SIF Oltenia. Recent, preşedintele CA de la SIF Oltenia, Dinel Staicu, afirma că va cere AVAS cu 20% mai mult pe cota deţinută de societate faţă de ceea ce vor oferi americanii de la Ford, cei care negociază preluarea pachetului majoritar de acţiuni. Evident, dacă suma va fi sub valoarea de piaţă, probabil că SIF va vrea să vândă acţiunile la preţul pieţei. SIF Oltenia are în proprietate 4,179 milioane de acţiuni