Profilul internauţilor, realizat pentru prima dată de Studiul de Audienţă şi Trafic pe Internet, dă o credibilitate mai mare mediului online din România Odată cu aceste informaţii
Profilul internauţilor, realizat pentru prima dată de Studiul de Audienţă şi Trafic pe Internet, dă o credibilitate mai mare mediului online din România
Odată cu aceste informaţii sociodemografice, mediul online din România se poate lupta pentru o cotă mai mare din "plăcinta" bugetelor de publicitate.
Internetul românesc poate avea aceleaşi pretenţii la bugetele de publicitate ca şi mediile tradiţionale de comunicare: televiziune, presă scrisă şi radio. Şi asta pentru că SATI a lansat analiza profilurilor sociodemografice ale utilizatorilor de internet din România, "primul serviciu profesionist de pe piaţa online", aşa cum l-a denumit Silviu Ispas, preşedintele Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT). În octombrie anul trecut, SATI intra pe piaţă ca principal concurent al trafic.ro, dar numai cu date privind numărul de vizitatori unici şi numărul de afişări.
Doar 133 de site-uri norocoase
Serviciul oferă acum internetului o credibilitate mai mare tocmai pentru că cele 133 de site-uri beneficiază de un instrument de marketing credibil şi corect. Rezultatele SATI se referă la perioada de cercetare octombrie 2007 - octombrie 2008, iar ca indicator s-au folosit "vizitatori unici", adică numărul mediu de persoane care au vizitat un anumit site într-o săptămână. Măsurarea traficului site-urilor s-a realizat printr-o metodă extensivă, în care toate accesările unui site sunt contorizate.
Informaţiile puse la dispoziţie de SATI provin atât din măsurarea traficului, cât şi din date colectate prin intermediul unui sondaj realizat online. În grila platformelor care vor beneficia de acest serviciu au intrat site-urile care au avut un număr minim de 50 de sond