Sfat pentru investitori: o firma de recrutare poate fi, in mijlocul crizei care curenteaza piata fortei de munca, una dintre primele pe lista unor posibile idei de afaceri. Dar, atentie, succesul are reversul sau. Nu este tocmai usor sa faci angajari intr
Doua sunt motoarele de crestere ale businessului recruiterilor. Primul este nevoia tot mai mare de oameni a angajatorilor. Economia duduie, investitorii stau cu ochii pe Romania, se anunta angajari masive zilnic, de ordinul zecilor si chiar sutelor. Rezultatul? Mai mult de lucru pentru firmele de recrutare.
Al doilea motiv de bucurie este reprezentat de cresterile salariale, care merg mana in mana cu tarifele recruiterilor. Procentual, tarifele firmelor de recrutare reprezinta in jur de 30% din salariul brut anual al postului, exceptie facand onorariul pe candidat pentru proiectele de recrutare de masa (care e mult mai mic). Pe scurt, cresc salariile, intra mai multi bani in conturile companiilor care realizeaza selectia si plasarea personalului.
Case mari, cresteri pe masura. Desi piata a crescut in linie, cel mai important avans l-au inregistrat afacerile primelor doua clasate.
Adecco, cel mai mare furnizor de servicii de resurse umane la nivel mondial, a inregistrat in 2006 pe piata locala, prin cele trei firme pe care le detine - Adecco Romania, Adecco Resurse Umane si Adecco IT - afaceri de 14,2 milioane de euro, dublu fata de anul precedent. Cea mai dinamica evolutie pe piata romaneasca a avut-o Adecco Resurse Umane, ale carei afaceri au crescut in euro cu aproape 80% anul trecut, pana la peste 7 mil. euro. De notat ca elvetienii au achizitionat in toamna anului trecut IP Devel, platind in jur de 6 mil. euro pentru 76% din firma romaneasca de software.
Potrivit reprezentantilor Adecco, evolutia pozitiva de anul trecut a fost determinata de un cumul de motive,