Contracte semnate "pe genunchi", fara a fi negociate de catre Ministerul Transporturilor, “sifonarea” banilor prin umflarea exagerata a contractelor, un dezinteres evident al Statului fata de propria ograda si fschimbari in structura CNADR de cate ori “era nevoie”- acestea sunt doar o parte din constatarile Curtii de Conturi dupa auditul facut la Transporturi.si publicate vineri. Au fost purecate contractul celebru cu Bechtel, auditul retinand, "ca pe o situatie surprinzătoare si neobisnuită, imposibilitatea Guvernului si a MTI de a găsi si aplica, timp de 7 ani, pârghiile legale prin care să-si recâstige pozitia de parteneri contractuali egali, prin CNADNR, într-un contract încheiat în conditii neclare, continând unele clauze rămase neexplicitate, interpretabile si în defavoarea părtii române" Citeste in atasament documentul integral al Curtii de Conturi
Mai mult, echipei de audit a Curtii de Conturi, care a desfăsurat prezenta actiune, nu i -au fost puse la dispozitie toate informatiile si documentele privitoare la acest contract, cu toate că au fost solicitate, invocându-se vechimea documentelor, lipsa lor în unele cazuri, schimbările organizatorice numeroase de la nivelul CNADNR si MTI, plecarea din sistem a specialistilor care au avut atributii si responsabilităti, precum si aspectele procedurale cu privire la clasificarea documentelor.
Cele mai importante constatari ale inspectorilor financiari:
In cei cinci ani auditati, la Ministerul Transporturilor au fiost 5 ministri, care au schimbat componenta Adunării Generale a Actionarilor de 12 ori, componenta Consiliului de Administratie de 20 de ori, postul de director general a fost ocupat succesiv de 9 persoane, iar structura organizatorică a companiei a fost modificată de peste 20 de ori;
Ministrul a mandatat membrii AGA si CA pentru fiecare dintre punctele de pe ordinea de zi a