Grupul Central European Media Enterprises (CME), care detine in Romania posturile din reteaua Pro, se asteapta sa incheie anul acesta cu un profit inainte de calcularea dobanzii, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) mult diminuat, de circa 60-70 milioane de dolari, dar si la o revenire a pietei incepand din 2010, potrivit prezentarilor sustinute de conducerea grupului, inclusiv de Adrian Sarbu, presedinte si CEO CME, in cadrul evenimentului Investor Day, sustinut joi la Praga. In cazul operatiunilor TV din Romania, grupul se asteapta anul acesta la venituri de 177 milioane de dolari si un profit EBITDA de 45 milioane de dolari.
Adrian Sarbu declarase in prealabil ca se asteapta ca rezultatele financiare pentru intregul an sa fie "semnificativ" mai mici decat estimarile analistilor.
Estimarile CME la nivel de grup, pentru intreg anul 2009:
Venituri consolitate: 702-710 milioane de dolari, comparativ cu 1,02 miliarde in 2008Profit EBITDA: 60-70 milioane dolari, de la 297 milioane in 2008 Predictiile CME privind evolutia pietelor unde este prezent, potrivit prezentarilor facute in cadrul Investor Day:
Piata de publicitate TV din Romania va creste cu 6% anul viitor, dupa o scadere evaluata la 28% in 2009Piata de publicitate online din Romania va creste cu 32% in 2010, dupa o scadere de 13% in RomaniaPietele unde este prezent CME vor creste in 2010; am atins punctul minim, dar nu preconizam o crestere in ultimul trimestru din 2009, cu exceptia UcraineiCheltuielile publicitare per capita in 2009: Europa Occidentala - 272,2 dolari; Republica Ceha - 80 de dolari; Bulgaria - 34,6 dolari; Romania - 20 de dolari; media pietelor CME - 26,9 dolariTeleviziunea si Internetul vor fi "castigatorii" viitoarei cresteri a pietei de publicitateCota de piata a televiziunii pe piata de publicitate, acolo unde este prezent CME, va creste de la 61%